Actueel

Huisartsenmanifestatie

Wij voeren actie voor goede huisartsenzorg

Van maandag 27 juni tot en met vrijdag 1 juli voert onze praktijk, samen met alle andere huisartsen in Nederland, actie om aandacht te vragen voor de druk op de huisartsenzorg.

Dat doen we in het belang van al onze patiënten. We vinden dat in Nederland iedereen terecht moet kunnen bij een huisarts. Maar dat staat onder druk. De werkdruk in de huisartsenzorg is hoog en wanneer we patiënten verwijzen naar het ziekenhuis en de ggz zijn er vaak lange wachtlijsten.

We willen:


- meer tijd hebben voor onze patiënten;

- minder drukte in de avond-, nacht- en weekenddiensten;

- betaalbare huisvesting voor alle huisartsenpraktijken;

- dat de wachtlijsten in ziekenhuizen, de ggz en jeugdzorg worden opgelost.

Op vrijdagmiddag 1 juli gaan we met veel huisartsen en medewerkers naar het Malieveld in Den Haag voor een manifestatie. Daarom is onze praktijk die middag gesloten. Voor spoedgevallen zijn we wel bereikbaar.

Wilt u ons steunen in deze actie? Kijk op huisartseninactie hoe u dat kunt doen.

Uw zorg online regelen

Beste patiënt,

Sinds enige tijd maken wij gebruik van een online patiëntenportaal, hierin kunt u veel zorg zelf regelen.

Uw medische gegevens thuis bekijken, hoe doet u dat?

Bent u bij de huisarts geweest? Uw huisarts zet uw medische gegevens in de computer in uw medische dossier.

Bijvoorbeeld:

  • Het advies van de huisarts

  • Uitslagen van onderzoek

  • De lijst met uw medicijnen

Ook kunt u in uw online omgeving een e-consult aanvragen, een afspraak met de huisarts inplannen of herhaalmedicatie aanvragen.

U kunt uw medische gegevens online lezen op uw eigen telefoon of computer. Dat kan nadat u veilig bent ingelogt. U heeft dan meer informatie om samen met ons te praten over uw gezondheid en om een keuze te maken over uw (eventuele) behandeling.

Wilt u de gegevens over uw gezondheid bekijken op internet? U kunt inloggen via het patiëntenportaal.

Met vriendelijke groet,

Team Huisartsenpraktijk de Appel

 

Verbale agressie in de praktijk

Onze praktijk wil een plek zijn waar medewerkers en patiënten zich prettig voelen. Daarom wordt er van de medewerkers en patiënten gevraagd om respectvol met elkaar om te gaan. Helaas merken wij dat onze assistentes steeds meer te maken krijgen met agressie en onbegrip. Veelal betreft dit vragen over de COVID pandemie. Wij voelen ons genoodzaakt hier een bericht aan te wijden. Hierdoor ontstaan discussies aan de telefoon met als gevolg lange wachttijden. Zij doen hun uiterste best de patient te helpen en werken volgens de regels. Graag uw begrip hiervoor.

Ingrid van Baarda en Claire Schrauwers